Ruotsalaiset osaavat maabrändin rakentamisen

25 11 2009

Olin viime viikolla Tukholmassa. Huomio kiinnittyi taas siihen, miten hyvin ruotsalaiset luovat maakuvaansa.

Alla svenska stjärnorna

Siellä ne olivat, kuningaspari, Björn Borg ja ABBA, ottamassa ulkomaalaisia vieraita hymyillen vastaan lentoasemalla.

Brainwashing!

Lentokenttäjunassa istuimen selkätaskuun oli sujautettu ovela kirjanen ruotsalaisista tiedemaailman läpimurroista. Kyllä sapetti lukea sitä. Että Coca-Cola pullonkin on suunnitellut joku ruotsalainen! Niinpä tietenkin.

Ja minkäs teet, Ruotsalaisilla vaan on niin paljon parempia brändejä, jotka ovat häpeilemättä ruotsalaisia. Absolut (”Country of Sweden”), Snö av Sweden, IKEA. Nämä brändit myyvät nimenomaan sillä, että ne ovat ruotsalaisia.

Absolut!

Dala häst

Stockholm tray

Snö of Sweden

Stockholm - The capital of Scandinavia

Ruotsalaisten mielestä on hienoa olla ruotsalainen, kansankodista ollaan ylpeitä. Meillä Suomessa sen sijaan istutaan valtuuskunnissa pohtimassa, mitä Suomi-kuvalle voisi oikein tehdä.

Hemmetti. Ruvettaisiinko tekemään asialle jotain?


Toiminnot

Information

2 responses

29 11 2009
ReettaK

Aku, tsekkasitko tän? http://www.youtube.com/watch?v=JLn3xsyNig4
Erittäin tyylikäs alku Design Capital 2012 imagolle.

29 11 2009
Aku

Moi Reetta! En ollut tsekannut. Hyvä avaus tosiaan!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: