Netissä voi panostaa sisältöön

8 03 2009

Olin tammikuussa Tukholmassa eräässä käyttäjäseminaarissa, jossa Erik Ekholm Skapasta puhui nettimaailman trendeistä ja B2B-markkinoinnista.

Ekholm muistutti, perinteiseen mainontaan (printti ja TV) verrattuna verkkoviestintä on kustannustehokasta, mitattavaa, ja sillä tavoittaa massoja.

Eräs mieleenpainuva ajatus tiivistyy viereiseen kaavioon. Siinä verrataan perinteistä markkinointia ja online-markkinointia. Hienoa tässä kuvassa ovat mielestäni nuo siniset ja vihreät viivat:  Perinteisessä markkinoinnissa suurin osa rahoista (80 %) valuu kalliin mainospaikan kustantamiseen ja esim. lukijoiden määrä voi olla vaikeasti mitattavissa, kun taas online-markkinoinnissa rahat (80 %)voidaan pistää itse mainospläjäyksen tekemiseen. Seuranta (loput 20  %) onnistuu jopa ilmaiseksi ja tuloksena saadaan hyvinkin tarkkaa statistiikkaa siitä, kuinka moni mainoksen on nähnyt ja miten kävijä on sen jälkeen toiminut.online_vs_trad_marketing11

Pisti ajattelemaan, mikä on järkevää taloudenpitoa.

Tässä vielä viileä esimerkki ABB:n tekemästä robottivideosta. ABB on tässä tapauksessa satsannut rahaa videon tekemiseen, mutta ei sen jakeluun. Video löytyy ainakin Youtubesta ja ABB:n omilta nettisivuilta.


Toiminnot

Information

4 responses

9 03 2009
Sofia

Hej! Vad roligt att du gillade Erik Ekholms inlägg på Skapa.se om bättre marknadsföring på webben.

9 03 2009
Sofia

oups! sorry for writing my last in Swedish. I was reading your blog in a translated version.

Again: Thank you for reading and commenting our blog at skapa.se. It’s always interesting to hear other peoples opinions and views on the subjects we are writing about.

9 03 2009
Aku

Hi Sofia, I wonder if the Finnish-Swedish translation made any sense! Finnish is a pretty tricky language like that!🙂

10 03 2009
Jussi-Pekka

Kollega kirjoitti samasta asiasta hyvän postauksen

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: