Ruokalista intraan, kiitos

4 03 2009

Verkkoviestinnän koulutus jatkui ja tänään puhuimme paljon mm. verkkopalveluiden lanseerauksesta. Intranetin lanseeraus herätti paljon ajatuksia.

Intranetin uudistusta ja/tai lanseeraustahan perustellaan yleensä sillä,  miten uuden uljaan systeemin avulla saadaan aikaan strategian mukaista toimintaa, tehostetaan työntekoa, ja saadaan puhtia businekseen. Niinhän se onkin.

Ongelmallista on kuitenkin saada henkilöstö käyttämään intraa. Keskivertotyöntekijää ei kiinnosta muuttaa työskentelytapojaan siksi, että hänestä saataisiin kaikki tehot irti ja siksi, että se nyt vaan kuuluu uusiin toimintatapoihin.

Ihmisiä motivoivat paljon pienemmät asiat ja intrasta pitää saada jotain henkilökohtaista hyötyä.

Jotta ihmiset ohjattaisiin intraan, pitää intrassa olla ruokalista, valokuvia pikkujouluista ja muita ihmisiä oikeasti kiinnostavia juttuja, ei vain strategia-asiaa.

Tämähän menee jo Maslow’n tarvehierarkian puolelle. Maha pitää olla täynnä, että jaksaa siirtyä seuraavalle tasolle.


Toiminnot

Information

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: