”Kun ajat ovat kovat, satsaa asiakaslehteen”

28 09 2008

Näin sanoi APA:n (Association of Publishing Agencies) Patrick Fuller, joka oli puhumassa Dialogin asiakaslehtiaamupäivässä kollegansa Julia Hutchisonin kanssa aiemmin tällä viikolla.

Fuller viittasi useampaankin kertaan siihen, miten näinä talouskriisin aikoina kannattaa keskittyä vanhojen asiakkaiden pitämiseen uusasiakashankinnan sijaan. Ja siinä jos missä on Fullerin mukaan asiakaslehdillä saumaa. (Kannattaa kuitenkin muistaa, että Fullerilla APA:n edustajana vähän omakin lehmä ojassa).

Mutta oli siinä Fullerin puheessa paljon asiaakin. Miettikääpäs näitä lukuja: Ihminen viettää
web-bannerin parissa 0,5 sekuntia
printtimainoksen äärellä 8 sekuntia,
radiomainosta kuunnellen 20 sekuntia ja
TV-spottia katsellen 30 sekuntia,
kun taas asiakaslehteä luetaan keskimäärin 25 minuuttia. 25 minuuttia kahdenkeskistä laatuaikaa brändin kanssa, huh!

Jostain syystä vertailusta oli tosin jätetty internet kokonaan pois. APA:n mukaan paras tulos saadaan kuitenkin yhdistämällä puhutteleva asiakaslehti ja toimiva nettisivusto.

Tällä menestyskonseptilla porskuttaa vuodesta toiseen myös Suomen suosituin asiakaslehti Pirkka (ja Pirkan reseptihaku on muuten ihan ässä!). Harvassa maassa 76 prosenttia väestöstä seuraa säännöllisesti mitään lehteä, saati sitten asiakaslehteä, kuten Pirkkaa. Hyvä Pirkka!

Klikkaa:
Dialogin Lukijabarometri 2008


Toiminnot

Information

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: