Hakukone pistää brändit järjestykseen

5 08 2008

Googlen teettämä tutkimus vahvistaa (yllätys yllätys!), että hakukonetuloksilla on väliä.

Yllättävintä tutkimustuloksissa oli, että kun jokin brändi nousee hakukonetuloksissa korkealle, sen listalta jääneitä kilpailijoita ei muista kukaan. Esimerkiksi jos brändillä oli ykkössija sekä luonnollisessa haussa että sponsoroitu linkki sen päällä, brändin muisti 83 prosenttia vastanneista. Puuttuvan kilpailevan brändin sai palautettua mieleensä sen sijaan vain vaivaiset kuusi prosenttia.

Kuten M&M:n Lauri Sihvonen toteaa, brändiä tuskin rakennetaan yksin hakukonemarkkinoinnin varaan. Tässä on kuitenkin taas hyvä muistututus siitä, miksi Googlea (ja muita hakukoneita) ei voi enää mitenkään sivuuttaa brändäyshommissa.

Klikkaa:
M&M – Voiko Googlella rakentaa brändiä?

Google – Search improves ranking


Toiminnot

Information

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: