Muutama nyrkkisääntö yritysblogimaailmaan

11 05 2008

LinkedInin ”yhteisöevankelista” Mario Sundar vertaa oppejaan yritysblogaamisesta Chuck Norrisin (EMC, Vice President of Technology Alliances) vastaaviin. Näiden kahden miehen teeseihin on helppo yhtyä.

1. Ihmiset blogaavat vain yhdestä syystä: koska he haluavat.

2. Hieno titteli ei tee hyvää blogaajaa.

Toimitusjohtajalla ei ole välttämättä aikaa säännölliseen blogaamiseen, eikä ole tarviskaan.  Sen sijaan henkilöstön pitäisi blogata aiheesta, jonka he parhaiten hallitsevat.

3. Harjoittele hiekkalaatikolla.

Sisäiset blogit ovat hyvä harjoitusalusta ennen siirtymistä interwebiin.

4. Yritys+blogi on mahdoton yhtälö

Yritysblogin haasteena on pitää blogaaminen hauskana – ketään ei kiinnosta kuolettavan tylsä yritysjargon.

5. Blogiyhteisö

Kokenutkin blogaaja kaipaa tukea blogiyhteisöltä.

Loppuun vielä Sundarin kommentti:

The bottom line is that blogging at a startup is quite different from blogging at a “corporation”, both with unique challenges. But, the underlying goal in both cases is simply the ability to communicate effortlessly without the barriers of a company, between the producers of a service/product with the consumers of that service/product. Period.


Toiminnot

Information

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: